MAS SELAMAT BERJAYA DITANGKAP, PENCULIK/PEMBUNUH NURIN DAN SYARLINIE????

13 May 2009

Penjenayah paling dikehendaki "Mas Selamat" yang tempang kakinya telah berjaya dikesan dan ditangkap oleh Polis Malaysia setelah "beberapa bulan" lari dari buruan pihak berkuasa Singapura. Mas Selamat dipercayai berenang menyeberangi Selat Tebrau untuk ke Malaysia. Dipercayai setelah sebulan lebih bermastautin secara haram di Johor dan hasil pengintipan dan kecekapan anggota polis Malaysia, Mas Selamat akhirnya tertangkap. Kecekapan anggota Polis Malaysia harus mendapat pujian. Anggota Polis negara jiran yang dilengkapi peralatan canggih belum mampu mengatasi kecekapan anggota Polis Malaysia. Tahniah kepada Polis Diraja Malaysia. Namun........................


Setelah hampir 2 tahun kita 'kehilangan' adik Nurin Jazlin Jazimin dan sudah lebih setahun adik Sharlinie Mohd Nasir hilang dari pangkuan ibubapanya, namun penjenayah ini masih belum lagi ditangkap. Kenapa...???? Setelah FBI dan Interpool dilibatkan untuk membantu menyelesaikan kes ini, namun penjenayah "bangsat" lagi kejam ini masih bebas diluar sana. Bagaimanakah perasaan keluarga Nurin dan Sharlinie ketika ini...??? Marah, Dendam, Rindu, Syahdu dan seribu satu macam perasaan bergelut dalam hidup mereka seharian.

Bukan niat kami memperlekehkan anggota polis Malaysia tapi kenapa sehingga kini masih tiada lagi tangkapan penculik/penjenayah ini. Ibubapa sentiasa risau dengan keselamatan anak2 mereka. Kenapa tidak dikerahkan 10,000 anggota Polis untuk mencari dan memburu penjenayah ini ketika kes ini dilaporkan. Kenapa ribuan polis boleh dikerahkan ke Kuala Terengganu, Bukit Selambau dan Bukit Gantang semata-mata kerana menjaga "keselamatan dan ketenteraman awam" semasa pilihanraya kecil berlaku. Jika dilihat kedua-duanya sama, menjaga rakyat. Kenapa anggota polis cukup "mesra" dan tegas dengan orang awam terutama penyokong Pakatan Rakyat atau ahli2 politik Pakatan Rakyat. Kenapa pergerakan kami (Pimpinan Pakatan Rakyat) dipantau dan diintip sehinggakan Mesyuarat Bahagian pun pihak polis nak ambik tahu. Kenapa "prihatin" sangat kepada kami. Jika ada perkara2 yang berlaku melibatkan Pakatan Rakyat, maka "handphone" pimpinan Pakatan Rakyat Negeri akan sentiasa dihubungi... "berapa orang pergi", "pergi berapa kereta" dan macam2 lagi soalan "busy body" yang mereka tanyakan... Bagaimana dengan pimpinan Umno.. Adakah keperihatinan pihak polis terhadap mereka ini sama seperti mana keperihatinan pihak polis terhadap pimpinan Pakatan Rakyat??? Jangan "perihatin" sangat terhadap kami. Kami tidak akan bertindak diluar batasan undang2 dan kami bergerak dan bertindak mengikut perlembagaan parti dan undang2.

Sewajarnya pihak Polis Diraja Malaysia menumpukan untuk mencegah jenayah yang semakin meningkat. Penculikan, Pembunuhan, Mencuri, Merogol, Mencabul, Meragut dan pelbagai lagi bentuk jenayah yang memerlukan komitmen yang tinggi dari pihak Polis.

Semoga tahun ini tidak ada kes seperti Nurin dan Syarlinie berulang...

0 Comments: