CERAMAH PERDANA : DATO' SERI ANWAR IBRAHIM

27 May 2009

Tanggal 25 Mei 09 akan menjadi kenangan kepada Parti Keadilan Rakyat Bahagian Gelang Patah apabila menjadi tuan rumah kepada Ceramah Perdana Dato' Seri Anwar Ibrahim. Sejak diberikan tanggungjawab sebagai Bahagian yang bertanggungjawab menguruskan ceramah tersebut, semua AJK Bahagian, AMK dan Wanita Bahagian Gelang Patah serta bantuan dari AMK Pasir Gudang, AMK Bahagian Tenggara serta AMK Simpang Renggam pula membantu dari segi logistik, telah bergabung tenaga, bertungkus lumus membuat persiapan ceramah termasuk promosi. Edaran "handbill" sebanyak 35,000 helai telah di edarkan diseluruh Parlimen Gelang Patah, Johor Bahru, Senai, Pasir Gudang dan Tenggara. Terima kasih kepada Timbalan Ketua AMK Bahagian Tenggara, Sdr. Zainal yang mana beliau bersama 4 AJK AMK Tenggara telah bersama-sama mengedarkan "handbill" sehingga ke jam 2 pagi.



Begitu juga ucapan jutaan terima kasih kepada Tn. Hj. Zulkifli Ahmad (Yang Dipertua PAS Kawasan Gelang Patah) yang mengizinkan kami menggunakan Dewan Ar-Razi sebagai tempat Ceramah tersebut. Bantuan dari Pemuda PAS Kawasan Gelang Patah kami amat2 menghargai dan kami ucapkan jutaan terima kasih.




Walaupun saya terpaksa berhadapan dengan pihak Polis yang pada mulanya tidak membenarkan kami meneruskan program ceramah tersebut, namun setelah saya dan Sdr. Azlan (Ketua AMK Gelang Patah) berbincang dan menerangkan keadaan sebenar, Alhamdulillah OCPD Johor Bahru Utara akhirnya telah membenarkan dengan syarat penceramah mesti berada di dalam bangunan. Khemah dan pentas yang telah tersergam gagah dan indah terpaksa dibiarkan kosong.




Perasaan kecewa kami yang terpaksa akur dengan kehendak pihak Polis akhirnya terubat dengan kehadiran kira-kira 7,000 orang. Penat jerih kami akhirnya terbalas dengan kehadiran penyokong PR yang terpaksa melalui laluan getir disebabkan "road block" yang merata. Saya percaya sekiranya tiada sekatan jalanraya, berkemungkinan lebih dari 10,000 orang akan hadir ke ceramah tersebut. Turut kelihatan beberapa orang ahli UMNO yang cukup popular di Gelang Patah dan ada yang menyuarakan hasrat untuk menyertai PKR.




Saya selaku Pengarah Program mengucapkan jutaan terima kasih kepada semua yang terlibat khususnya Pengerusi Perhubungan Negeri (PPN) Johor (Tn. Hj. Mohd Annuar Salleh), Timbalan PPN Johor (Tn. Hj. Halim Dawam), Setiausaha PPN Johor (Pak Ngah), Ketua Bahagian Gelang Patah (Dr. Zaliha Mustaffa.. tetap memberi idea walaupun bercuti), Pemangku Ketua Bahagian Gelang Patah (En. Abd. Manan Othman.. U're the best), Roslee (Setiausaha Bahagian), Ketua AMK Bahagian Gelang Patah (Azlan Ishak.. U're the great leader), Timb. Ketua AMK Gelang Patah (Azman Idris.. Totok), Naib Ketua AMK Gelang Patah (Ramli Ahmad.. yang berjaya mengelirukan pihak lawan), Yusree Abd Hamid, Pengerusi Tetap AMK Gelang Patah (Zainal Helmi.. Jangan takut mahluk), Ketua Penerangan (Zulkaria Ali), Penolong Setiausaha AMK (Amir), Zainal, Saiful, Aidil, Ping, Chong, Hasbullah,Naim, Azman, Uncle Bala, Kapten Malik, Dewi, (Ketua AMK Pasir Gudang) Nor Hadi dan AJKnya, Timb. Ketua Bahagian Pasir Gudang (Abg. Shukor) dan AJKnya, Ketua AMK dan Timb. Ketua AMK Tenggara (Arbain dan Zainal) serta AJKnya, Sdr. Faizul Abd Ghani (Timb. Ketua AMK Johor) serta AJK AMK Simpang Renggam, Teman2 dari PAS dan DAP dan sesiapa juga yang membantu menjayakan program ini. (Minta maaf jika saya tidak menyebut nama anda.....).

Kepada Ketua AMK Johor, Sdr. Zabidi Abas... Terima kasih atas kepercayaan Sdr. kepada saya. Terima kasih banyak. Kepada teman2... Ayuh.. kita terus memperkukuhkan "team" kita. Insya-ALLAH, jika kita ikhlas dalam perjuangan pasti Allah akan memberikan kejayaan kepada kita. Ayuh... Kita teruskan perjuangan kita.

Mohd Nazri Ismail
Pengarah Program AMK Johor

0 Comments: