PKR JOHOR : HAKIKAT YANG HARUS DITELAN

22 June 2009

Parti Keadilan Rakyat Negeri Perlis semakin menampakkan kemajuan apabila sejumlah 21 Ranting parti telah dibuka di 3 Cabang dalam negeri itu. Perkembangan positif ini nyata memberi impak yang besar kepada kerajaan Barisan Nasional dibawah pimpinan Dr. Md Isa Sabu walaupun ianya dinafikan oleh beberapa kepimpinan Umno Perlis.

Namun sebaliknya yang berlaku di Johor yang mana prestasi PKR di negeri ini belum boleh lagi dibanggakan malahan boleh dikatakan tiada apapun yang mampu mengugat kepimpinan Umno/Bn. Kehadiran Pengerusi Perhubungan Negeri yang baru belum mampu menyuntik semangat juang didalam setiap EXCO Perhubungan Negeri yang telah dipilih. Jika ada sesuatu isu yang timbul di Negeri Johor, peranan PKR hanyalah separuh jalan. Tidak konsisten bahkan adakalanya Pimpinan Negeri bertelagah sesama sendiri.

Walaupun berlakunya "tsunami politik" dalam PRU-12 yang lalu dan beberapa calon PKR hampir2 memenangi kerusi yang ditandingi bahkan calon2 PKR ini kalah tapi bermaruah namun hakikat sebenarnya "KITA KALAH DALAM PRU-12". Apa yang menghairankan, Calon2 atau Ketua2 Cabang PKR seolah-olah masih berbulan madu dibuai dengan kejayaan meraih banyak undi walaupun PRU-12 sebenarnya sudah lebih setahun berlalu. Malahan ada yang terus menyepi diri meninggalkan "jemaah" dengan pelbagai alasan. Jemaah yang ditinggalkan seolah-olah "seperti ayam kehilangan ibu". Beginikah sikap yang harus dicontohi oleh kepimpinan muda.

Sedangkan pimpinan pusat bersungguh mengubal dan meminda Perlembagaan Parti agar ianya dilihat lebih demokratik, lebih telus, lebih segar dan lebih terbuka, namun jika begini sikap kepimpinan yang ada, PKR di Negeri Johor akan terus menyertai Pilihanraya Umum pada masa akan datang dengan iltizam untuk mengelakkan calon kehilangan "deposit" namun bukan untuk mencapai kemenangan.

Kesedaran perlu ada disetiap pemimpin.. Sedarlah.. Amanah Rakyat yang mahukan pembelaan berada dibahu kita yang bergelar pemimpin...

SEDARLAH !!!!!! SEDARLAH !!!!!!! SEDARLAH !!!!!!!
KITA MENCARI KEMENANGAN.........

0 Comments: